Zachęcamy do korzystania z pilotażowego programu e-strażnik. Za jego pomocą mieszkańcy mają możliwość łatwiejszego zgłaszania interwencji do Straży Miejskiej za pomocą smartfona lub innych urządzeń mobilnych, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Swarzędz. Taka interwencja trafia natychmiast do terminalu dyżurnego lub w przypadku jego braku - do mobilnego terminalu patrolu, który pełni służbę. Jeśli zgłaszający zostawi swoje dane kontaktowe (e-mail, nr telefonu) otrzyma potwierdzenie zwrotne.
Program ma ułatwić pracę strażnikom. Ograniczy biurokrację (np. zniknie papierowy rejestr interwencji), a czynności wymagające pracy „biurowej" ograniczy do niezbędnego minimum. Zapewni także możliwość pozyskiwania danych sprawozdawczych i ewidencyjnych, które dotychczas trzeba było żmudnie zliczać „na piechotę". Pozwoli z poziomu terminalu mobilnego automatycznie sprawdzić, czy legitymowana osoba lub numer rejestracyjny pojazdu widnieje w bazie. Jednym z modułów jest „geolokalizacja" - pozwoli w każdej chwili zlokalizować patrol w terenie, jak i odtworzyć historię dla wybranych miejsc/rejonów a strażnikom wezwać pomoc w razie niebezpieczeństwa.
Zgłoś sprawę na e-strażnik:
KLIKNIJ TUTAJ
Źródło: UMiG Swarzędz