Zakłócenia w dostawie wody i czasowe problemy związane z jej jakością skłoniły Spółdzielnię do interwencji w firmie Aquanet. W odpowiedzi Spółdzielnia otrzymała pismo, w którym Aquanet potwierdza czasowe obniżenie jakości dostarczanej wody oraz w uzasadnionych przypadkach proponuje możliwość wystąpienia o odszkodowanie.
Aquanet potwierdził, że w okresie do 31 marca 2017 r. prowadził niezbędne prace renowacyjne na magistrali wodociągowej w okolicach ul. Cieszkowskiego oraz os. Kościuszkowców w Swarzędzu. W okresie realizacji prac mogły występować zakłócenia w dostawach i czasowe problemy związane z dotrzymaniem parametrów jakościowych dostarczanej wody (szczególnie w zakresie barwy), co wg Aquanetu jest naturalnym skutkiem koniecznych przełączeń sieciowych i wiążących się z tym zmian natężenia oraz kierunków przepływów. Aquanet przeprasza mieszkańców za wszelkie trudności i niedogodności.
Jednocześnie Aquanet potwierdził gotowość do rozpatrzenia wniosków w przypadkach, gdzie z powodu gorszej jakości dostaw wymagane było dodatkowe zużycie, wynikające z konieczności spuszczania zabrudzanej wody. W każdym potwierdzonym przypadku wzrostu poboru wody, Aquanet deklaruje dokonanie wymaganej korekty rozliczenia za wodę i ścieki do wcześniejszego poziomu średniego zużycia.
W przypadku poniesienia innego rodzaju strat wynikłych z czasowej dostawy przebarwionej wody, np. uszkodzenie kranu, filtrów, urządzeń AGD lub trwałych zabrudzeń odzieży, Aquanet prosi o wypełnienie oraz dostarczenie wniosku o odszkodowanie za szkodę.
Wypełniony wniosek zostanie przekazany do rozpatrzenia przez ubezpieczyciela Aquanet – TuiR Warta SA.
Mieszkańcy mogą składać indywidualne wnioski:
• osobiście lub pocztą – na adres siedziby Spółki Aquanet, ul. Dolna Wilda 126 w Poznaniu.
• e-mailowo - monika.szulc@aquanet.pl lub tadeusz.pieczynski@aquanet.pl
W celu udokumentowania szkody na dalszym etapie postępowania, konieczne może się okazać przekazanie rzeczoznawcy, oddelegowanemu przez zakład ubezpieczeń, szczegółowych informacji na temat poniesionych strat (np. dokumentacji fotograficznej, dowodów zakupu wody, rachunki z pralni, faktury za naprawę uszkodzonych urządzeń wraz z opinią serwisową bądź potwierdzenie poniesienia innych kosztów związanych z tą sytuacją). Dokumenty takie mogą także zostać dostarczone wraz z wypełnionym wnioskiem o odszkodowanie za szkodę.