W dniu wczorajszym na stronie internetowej firmy FBSerwis pojawił się komunikat, w którym firma informuje, że wygrała przetarg na odbiór i transport odpadów komunalnych w Swarzędzu. Kontrakt realizowany będzie przez 22 miesiące, w okresie od 1 września 2020 r. do 30 czerwca 2022 r. Wartość kontraktu to blisko 26 milionów złotych.
Co dziwne, informację tę znaleźć można na stronie FBSerwis oraz w lokalnych mediach, jak np. e-poznan, ale nie ma komunikatu na stronie ZM GOAP. W związku z powyższym, Zarząd Spółdzielni wystąpił do ZM GOAP z pytaniem, czy potwierdza te informacje i dlaczego nie ma oficjalnego komunikatu w tej sprawie ze strony Związku Międzygminnego, jako podmiotu, który ogłaszał i rozstrzygał przetarg?
Jak czytamy w komunikacie firmy FBSerwis, w Gminie Swarzędz, zamieszkałej przez 50 tys. mieszkańców znajduje się około 20 tys. pojemników na odpady. Firma szacuje, że w okresie 22 miesięcy zbierze z naszej gminy około 35 tys. ton odpadów komunalnych i 7 tys. ton odpadów selektywnych. Do zadań FBSerwis będzie też należało mycie oraz ważenie pojemników na sektorze.
Od września w Swarzędzu mają się pojawić nowe pojazdy przyjazne środowisku, w tym 8 pojazdów napędzanych gazem ziemnym CNG i 2 pojazdy spalinowe, spełniające normę EURO 6. Z nieoficjalnych informacji, jakie udało się uzyskać Spółdzielni, firma FBSerwis nie ma jeszcze odpowiedniej mocy kadrowej i prowadzi poszukiwania podwykonawców na pracę w Swarzędzu, a szczególnie kierowców do zakupionych, nowych samochodów. Miejmy nadzieję, że do września sytuacja ta zostanie opanowana i odbiór śmieci przez nowego wykonawcę ruszy pełną parą.
Siedziba FBSerwis zarejestrowana jest w Warszawie, ale oddział tej firmy znajduje się również w swarzędzkiej Strefie Ekonomicznej, przy ul. Rabowickiej 2.
Żródło i fot. FBSerwis
Aktualizacja: 1 czerwca 2020 - ZM GOAP potwierdził 29 maja na stronie internetowej, że sektor XII Swarzędz, obsługiwany będzie przez FBSerwis.
Aktualizacja: 29 maja 2020, godz. 10:30 - ZM GOAP jeszcze nie potwierdził wyników przetargu.