Porozumienie z Chatą Polską

2022-12-19 Porozumienie z Chatą Polską

   Przez kilka miesięcy Spółdzielnia Mieszkaniowa umawiała, pośredniczyła i reprezentowała mieszkańców nieruchomości na os. Cegielskiego 30-34 w rozmowach z kierownictwem sklepu Chata Polska na tym samym osiedlu. Udało się rozwiązać sprawy, które były uciążliwe dla mieszkańców od wielu lat.

Przedstawiciele obu stron, Spółdzielni Mieszkaniowej wraz z mieszkańcami oraz Chaty Polskiej, doszli do porozumienia i wypracowali środki zaradcze, które ograniczą uciążliwości związane z funkcjonowaniem sklepu dla mieszkańców budynków, a jednocześnie pozwolą na dalszą, płynną działalność handlową Chaty Polskiej. Mieszkańcom najbardziej przeszkadzał hałas związany z dostawami i rozładunkiem, zwłaszcza w godzinach porannych; ruch samochodów dostawczych na wewnętrznym podwórku nieruchomości i związane z nim zniszczenia; a także nieporządek pozostawiany wokół sklepu przez jego klientów (butelki, puszki).

Wspólnie wypracowano następujące rozwiązania, które mają zastosowanie od 1 grudnia br.:

  • Wczesnoporanne dostawy do Chaty Polskiej, realizowane przed otwarciem sklepu, dotyczą tylko i wyłącznie pieczywa i są wykonywane z zachowaniem zasady maksymalnego ograniczenia hałasu (wyłączanie silników, głośnej muzyki, telefonów). Ponadto, umożliwiono dostawy pieczywa do Chaty Polskiej od strony frontowej budynku, do podstawionego przez sklep kontenera. Dzięki temu ograniczony został ruch o bladym świcie na wewnętrznym podwórku nieruchomości.
  • Przeorganizowano dostawy w ten sposób, aby samochody o nośności powyżej 3,5 tony nie wjeżdżały na wewnętrzne podwórze, gdyż rozjeżdżały trawniki i niszczyły nawierzchnię (dla dwóch dostawców nieposiadających samochodów poniżej 3,5 tony, wypracowano odrębne ustalenia, które mają zapobiec uszkodzeniom infrastruktury podwórka).
  • Dostawy pozostałego asortymentu (poza pieczywem) przez mniejsze pojazdy o nośności do 3,5 tony rozpoczynają się dopiero od godz. 8:00.
  • Pracownicy sklepu nie przeprowadzają porządków na zapleczu i rampie w godzinach wczesnoporannych, tylko późniejszych.
  • Pracownicy sklepu dbają o utrzymanie większej czystości wokół sklepu i porządkują pozostawiany bałagan.
  • Realizując w przyszłości modernizację opisywanej nieruchomości, Spółdzielnia i Chata Polska będą współpracować w celu zastosowania rozwiązań, które pozwoliłyby na wyeliminowanie w ogóle ruchu samochodów dostawczych z wewnętrznego podwórza.

JC, MK
Fot. Google Maps

PODZIĘKOWANIA

   Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Swarzędzu składa duże podziękowania kierownictwu sklepu Chata Polska na os. Cegielskiego za wysłuchanie problemów zgłaszanych przez mieszkańców nieruchomości, wypracowanie i przyjęcie zgłoszonych rozwiązań oraz podjęcie własnej inicjatywy w celu rozwiązania problemów. Dziękujemy za konstruktywny i owocny dialog. Jednocześnie składamy podziękowania osobom, które reprezentowały w tym dialogu mieszkańców nieruchomości.

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Swarzędzu

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies). Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. RozumiemDowiedz się więcej