Remont mieszkania ze zgodą Spółdzielni

2018-07-18 Remont mieszkania ze zgodą Spółdzielni

   Każdy mieszkaniec, bez względu na to, czy użytkowany przez niego lokal jest własny, własnościowy, czy lokatorski, powinien uzyskać zgodę zarządcy budynku rozpoczynając generalny remont mieszkania. Zgoda Spółdzielni jest wymagana m.in. przy pracach związanych z: wymianą grzejników, zmianą ich lokalizacji, zmianą przebiegu instalacji wewnętrznych wody, kanalizacji, czy gazu, montażem indywidualnego centralnego ogrzewania lub kotła gazowego, przestawianiem ścianek działowych, czy zmianą przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń.


Remont – na TAK

Przystępując do przeprowadzenia remontu, mieszkaniec zmieniający rozkład pomieszczeń, linię instalacji, czy wymieniający urządzenia, ma obowiązek uzyskać zgodę Spółdzielni. W tym celu na adres Administracji Osiedli bądź Zarządu należy złożyć pisemny wniosek. Spółdzielnia udzieli zgody, o ile nie jest naruszona konstrukcja nośna budynku, czy system instalacji wspólnych, na demontaż/rozbiórkę ścianek działowych, czy przeniesienie ewentualnych punktów instalacji, zgodnie z akceptacją inspektora nadzoru budowlanego. Określa również, na jakich warunkach można przeprowadzić przewidywane ulepszenie mieszkania (pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia branżowe), skąd i jakie trzeba uzyskać dokumenty. Konieczna jest również zgoda Spółdzielni na montaż osłon loggi, daszków i markiz.

Remont – na NIE

Spółdzielnia w szczególności nie wyraża zgód na wyburzanie ścian nośnych, a także na zmianę kolorystyki elewacji zewnętrznej lub wnętrza balkonów. Kolor elewacji i loggi ustalany jest w projekcie budowy czy modernizacji budynku i dostosowany do kolorystyki całego osiedla i otoczenia. Niedozwolone jest również samowolne okaleczanie elewacji budynku montażem anten, klimatyzatorów, czy kamer, a także wymiana okien w innej kolorystyce, czy bez zachowania podziału powierzchni okna.
Wymienione w akapicie działania, przeprowadzone bez wiedzy Spółdzielni, są prawnie niedopuszczalne i podlegają zgłoszeniu do inspekcji nadzoru budowlanego, która przez działanie karno-administracyjne egzekwuje likwidację samowoli budowlanej, bo tak tę czynność nazywa prawo budowlane.

Kontener na gruz

Mieszkańcy przeprowadzający remont w szerokim zakresie, muszą się również zaopatrzyć w kontener na odpady poremontowe (z wybranej przez siebie firmy). Spółdzielnia wyznacza miejsce w obrębie budynku, gdzie można go umieścić. Kontener musi być ustawiony w sposób nieutrudniający korzystania z ciągów pieszo-jezdnych. Należy pamiętać, że w przypadku uszkodzenia trawnika lub chodników, zainteresowany winien przywrócić je do stanu pierwotnego. Zaleca się również stosowanie siatki, zabezpieczającej kontener przed wywiewaniem jego zawartości, jak również przed dostępem do niego osób trzecich.

Podstawowe zalecenia

Zakres prac w każdym przypadku bywa różny. Natomiast istnieją podstawowe zalecenia Spółdzielni, które przedstawiamy poniżej:

  • Na kilka dni przed rozpoczęciem prac winno się poinformować sąsiadów o niedogodnościach, jakie mogą wystąpić podczas remontu (np. hałas, kurz itp.).
  • Prace należy wykonywać własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko.
  • Wszelkie prace remontowe należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Budowlane i wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi (rozporządzenia, normy), przez osoby posiadające stosowne uprawnienia.
  • Przy remoncie należy zachować właściwe wymiary kratek wentylacyjnych, jak również należy dbać o ich drożność.
  • Przy wykonywaniu prac remontowych należy przestrzegać Regulaminu porządku domowego oraz Regulaminu rozdziału obowiązków w zakresie napraw wewnątrz lokali mieszkalnych - dostępne na spółdzielczej stronie internetowej TUTAJ
  • W przypadku jakiejkolwiek awarii lub konieczności dostępu z innych powodów do „przykrytych” instalacji stanowiących części wspólne budynku (np. pionów wod.-kan.) lub do przewodów kominowych, Spółdzielnia ma prawo rozkucia ścian bez zwrotu kosztów za istniejące zabudowy.
  • W przypadku sprzedaży mieszkania, należy powiadomić nabywcę o przeprowadzonych w mieszkaniu zmianach.
  • Gruz budowlany należy składować w specjalnym kontenerze, zamówionym i wywiezionym na koszt właściciela mieszkania, zakazane jest składowanie gruzu w altanach śmietnikowych.
  • Za wszystkie możliwe skutki przeprowadzonej przebudowy odpowiedzialność ponosi tylko i wyłącznie właściciel mieszkania (np. za ewentualną zmianę rozkładu temperatur w mieszkaniu po ingerencji w przegrody wewnętrzne lokalu mieszkalnego).
  • Jeżeli w czasie wykonywania remontu lokalu zostanie zabrudzona klatka schodowa, stanowiąca część nieruchomości wspólnej (w tym okna, ściany, podłoga, grzejniki itp.), to użytkownik lokalu jest zobowiązany do uprzątnięcia klatki schodowej. W przypadku nie dostosowania się do ww. warunków i skarg sąsiadów, Spółdzielnia zleci sprzątanie zabrudzonej klatki schodowej, a kosztami obciąży właściciela mieszkania, który to zabrudzenie spowodował.

JC

 

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies). Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. RozumiemDowiedz się więcej