Na dole strony znajdą Państwo formularz aktywacji usługi "Zdalny Dostęp".
Przed pobraniem należy zapoznać się z regulaminem.
REGULAMIN USŁUGI „ZDALNY DOSTĘP”
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ W SWARZĘDZU
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Usługa informatyczna „Zdalny Dostęp” świadczona jest za pośrednictwem sieci Internet przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Swarzędzu i umożliwia osobom posiadającym tytuł prawny do lokalu oraz najemcom i dzierżawcom gruntów lub miejsc postojowych w zasobach Spółdzielni, zdalny dostęp do informacji w zakresie stanów rozliczeń oraz informacji dotyczących Spółdzielni.
2. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
2.1. Usługa Zdalny Dostęp – usługa dostępna za pośrednictwem strony internetowej Spółdzielni umożliwiająca podgląd do danych związanych z użytkowaniem lokali, gruntów i miejsc postojowych tj. wysokości opłat, obrotów na koncie lokalu, aktualnych sald, rozliczeń z tytułu mediów oraz najważniejszych informacji dotyczących funkcjonowania Spółdzielni.
2.2. Lokal – lokal mieszkalny, użytkowy, garaż.
2.3. Wnioskodawca – osoba uprawniona do złożenia wniosku o aktywację usługi Zdalny Dostęp, tj. osoba, która posiada tytuł prawny do lokalu lub osoba posiadającą pisemne upoważnienie od osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, której dane i podpis widnieją na formularzu aktywacji usługi, lub osoba, która zawarła ze Spółdzielnią umowę najmu lub dzierżawy gruntu i miejsca postojowego bądź osoba, która zawarła ze Spółdzielnią odrębną umowę lub porozumienie w zakresie korzystania z infrastruktury Spółdzielni.
2.4. Użytkownik – osoba, której przyznano dostęp do usługi Zdalny Dostęp, która posiada tytuł prawny do lokalu lub osoba posiadającą pisemne upoważnienie od osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, której dane i podpis widnieją na formularzu aktywacji usługi, lub osoba, która zawarła ze Spółdzielnią umowę najmu lub dzierżawy gruntu i miejsca postojowego bądź osoba, która zawarła ze Spółdzielnią odrębną umowę lub porozumienie w zakresie korzystania z infrastruktury Spółdzielni.
2.5. Tytuł prawny do lokalu – spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego; spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub użytkowego, w tym garaże; odrębna własność lokalu mieszkalnego lub użytkowego, w tym garażu; najem na podstawie umowy najmu zawartej ze Spółdzielnią Mieszkaniową w Swarzędzu dotyczący lokali mieszkalnych lub użytkowych, w tym garaży.
2.6. Formularz aktywacji usługi – wzór dokumentu z rubrykami do wypełnienia.
2.7. Hasło dostępu – to ciąg znaków, używanych podczas procesu logowania.
2.8. Karta Dostępowa – dokument zawierający dane do logowania.
3. Użytkowanie/Korzystanie z usługi Zdalny Dostęp jest bezpłatne.
II. REJESTRACJA:
1. Sposób rejestracji użytkowników w usłudze Zdalny Dostęp:
1.1. Formularz aktywacji usługi można pobrać osobiście w Spółdzielni Mieszkaniowej w Swarzędzu – Dział Czynszów – Obsługa Klienta, ul. Kwaśniewskiego 1, w Administracji Osiedli Swarzędz-Północ lub Swarzędz-Południe lub poprzez stronę internetową https://sm-swarzedz.pl/strony/pokaz/137/zdalny_dostep
Wzór formularza stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
1.2. Zarejestrowanie użytkownika następuje po:
– dostarczeniu do Działu Czynszów – Obsługa Klienta, ul. Kwaśniewskiego 1 w Swarzędzu lub do Administracji Osiedli Swarzędz-Północ lub Swarzędz-Południe wypełnionego formularza aktywacji,
– po przesłaniu drogą elektroniczną do Spółdzielni skanu lub zdjęcia wypełnionego i podpisanego czytelnie przez wnioskodawcę formularza aktywacji usługi „Zdalny Dostęp” na adres zdalnydostep@sm-swarzedz.pl (wraz z ewentualnym pełnomocnictwem).
– po przesłaniu drogą pocztową do Spółdzielni na adres: ul. Kwaśniewskiego 1, 62-020 Swarzędz, wypełnionego i podpisanego czytelnie przez wnioskodawcę formularza aktywacji usługi „Zdalny Dostęp” (wraz z ewentualnym pełnomocnictwem).
1.3. Hasło pierwszego logowania przekazywane jest poprzez odesłanie Karty Dostępowej drogą elektroniczną na adres mailowy podany w formularzu.
1.4. Karta Dostępowa zaszyfrowana jest dodatkowym hasłem.
1.5. Osoby, które zgłosiły się osobiście otrzymają hasło pierwszego logowania w Dziale Czynszów – Obsługa Klienta.
III. KORZYSTANIE Z USŁUGI „ZDALNY DOSTĘP”:
1. Podczas pierwszego logowania zaleca się zmianę hasła użytkownika. Hasło powinno zawierać m.in. 8 znaków (mała, wielka litera, cyfra oraz znak specjalny).
2. Spółdzielnia Mieszkaniowa może w każdej chwili modyfikować usługi dostępne w systemie „Zdalny Dostęp”, a także zawieszać ich działanie lub dodawać nowe usługi.
3. Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu, potwierdzając to własnoręcznym podpisem na formularzu aktywacji usługi.
4. Użytkownik zobowiązuje się nie udostępniać danych, umożliwiających dostęp do Usługi, osobom trzecim. Dotyczy to w szczególności hasła dostępu oraz informacji dostępnych tylko dla członków Spółdzielni.
5. Spółdzielnia Mieszkaniowa ma prawo zablokowania Usługi Użytkownikowi, który wykorzystuje Usługę niezgodnie z przeznaczeniem lub na szkodę Spółdzielni lub osób trzecich.
6. W przypadku utraty danych niezbędnych do autoryzacji, Użytkownik powinien zgłosić się za pomocą poczty elektronicznej na adres zdalnydostep@sm-swarzedz.pl z wnioskiem o przywrócenie dostępu do konta lub osobiście w siedzibie Spółdzielni w Dziale Czynszów – Obsługa Klienta.
7. Chęć rezygnacji z usługi „Zdalny Dostęp” oraz przywrócenia papierowych blankietów opłat, Użytkownik powinien zgłosić za pomocą poczty elektronicznej na adres zdalnydostep@sm-swarzedz.pl wniosek o rezygnacji z usługi „Zdalny Dostęp” oraz przywróceniu blankietów opłat lub osobiście w siedzibie Spółdzielni w Dziale Czynszów – Obsługa Klienta.
8. Saldo rozliczeń opłat z poszczególnym użytkownikiem na dany dzień może nie uwzględniać wpłat, które nie zostały jeszcze zaewidencjonowane na koncie Spółdzielni, korekt czynszowych związanych np.: ze zmianą liczby osób, zmianą zaliczek za media. Wszelkie wprowadzone przez Spółdzielnię zmiany zaktualizowane zostają po 24 godzinach od momentu wprowadzenia zmian do systemu.
9. W przypadku rezygnacji z papierowych blankietów opłat, użytkownikowi lokalu mieszkalnego przysługuje bonifikata z tytułu opłat eksploatacyjnych w wysokości 5,00 zł brutto miesięcznie, natomiast użytkownikowi lokalu użytkowego, garażu, miejsca postojowego, gruntu, pomieszczenia piwnicznego lub korzystającego z infrastruktury Spółdzielni przysługuje bonifikata z tytułu opłat eksploatacyjnych lub opłat wynikających z umowy najmu w wysokości 4,99 zł brutto.
10. Za miesiąc rozpoczęcia naliczania bonifikaty z tytułu rezygnacji z papierowych blankietów opłat uznaje się miesiąc następujący po złożeniu wniosku.
11. Użytkownik może posiadać jednocześnie aktywną usługę „Zdalny Dostęp” oraz blankiety w formie papierowej. W takim przypadku nie przysługuje bonifikata z tytułu opłat eksploatacyjnych.
12. W przypadku zbycia lokalu Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Spółdzielnię Mieszkaniową w Swarzędzu, celem deaktywacji usługi „Zdalny Dostęp”. Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody mogące powstać w przypadku braku zawiadomienia o zbyciu lokalu.
13. W przypadku zbycia lub utraty prawa do lokalu oraz w przypadku rozwiązania umowy najmu lub dzierżawy gruntu i miejsca postojowego, umowy lub porozumienia w zakresie korzystania z infrastruktury Spółdzielni, usługa „Zdalny Dostęp” zostaje deaktywowana.
IV. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI:
1. Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za:
1.1. Brak ciągłości świadczenia usługi lub jej nieprawidłowe działanie niezawinione działaniem Spółdzielni Mieszkaniowej w Swarzędzu (np. awarie łącza internetowego).
1.2. Nieprawidłowe działanie Usługi w wyniku niewłaściwego (niezgodnego z regulaminem) korzystania z Usługi przez Użytkownika.
1.3. Podania błędnych lub niepełnych danych przez Użytkownika w formularzu aktywacji usługi.
1.4. Skutki wynikające z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie danych autoryzacyjnych (w tym hasła) Użytkownika.
1.5. Przerwy w świadczeniu Usługi wynikające z przyczyn technicznych (konserwacje, przeglądy, wymiany sprzętu).
V. INNE POSTANOWIENIA:
1. Spółdzielnia Mieszkaniowa w Swarzędzu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu usługi „Zdalny Dostęp”.
2. W przypadku zmiany treści Regulaminu usługi „Zdalny Dostęp”, Spółdzielnia Mieszkaniowa zamieści na stronie https://sm-swarzedz.pl/ zaktualizowany Regulamin usługi „Zdalny Dostęp”.
3. Regulamin usługi „Zdalny Dostęp” oraz jego zmiany opublikowane na stronie internetowej https://sm-swarzedz.pl/ uznaje się za doręczony do Użytkownika.
4. Wszelkie informacje o nieprawidłowościach związanych z działaniem usługi, Użytkownik powinien zgłaszać za pomocą poczty elektronicznej na adres zdalnydostep@sm-swarzedz.pl lub telefonicznie pod nr tel. 61 64 69 224 w godzinach pracy Spółdzielni. Uwagi wnoszone przez osoby niebędące Użytkownikami usługi „Zdalny Dostęp” pozostają bez rozpatrzenia.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
1. Dane Użytkownika przetwarzane będą w związku z koniecznością wykonania usługi Zdalny Dostęp, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b) i lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Informujemy, że Administratorem Danych Osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa w Swarzędzu z siedzibą przy ul. Kwaśniewskiego 1 w Swarzędzu.
2. Obowiązek informacyjny znajduje się w sekretariacie Spółdzielni oraz na stronie internetowej Spółdzielni:
https://sm-swarzedz.pl/strony/pokaz/155/obowiazek_informacyjny.
3. Niniejszy regulamin został zatwierdzony uchwałą Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Swarzędzu nr 033/05/2025 z dnia 12.05.2025 roku.
4. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Kliknij w obrazek lub napis poniżej, otwórz, wydrukuj i wypełnij formularz: