Awarie związane z modernizacjami/remontami – krok po kroku
1. Jeśli na budynku wykonywane są prace remontowo-budowlane, a ich skutkiem jest jakakolwiek awaria, mieszkańcy mogą dzwonić do Spółdzielni, która przekaże polecenie natychmiastowego usunięcia awarii wykonawcy robót.
2. Mieszkańcy mogą również korzystać z bezpośrednich numerów telefonów do wykonawcy i kierownika budowy, które umieszczone są na żółtej tablicy informacyjnej przy każdym modernizowanym budynku – jest to szczególnie przydatne, jeśli awaria zdarzy się w dniach wolnych od pracy (sobota, niedziela i święta).
3. Wyciągając wnioski ze zdarzenia, które niedawno miało miejsce na os. Dąbrowszczaków, oprócz wymaganej przepisami żółtej tablicy informacyjnej umieszczonej przed budynkiem, Spółdzielnia na czas remontów będzie również wywieszać numery telefonów do wykonawców i kierowników budów na klatkach schodowych.
4. Dodatkowo, wszystkie firmy konserwacyjne, które zajmują się awariami instalacji w budynku (mimo, że nie zajmują się pracami ściśle budowlanymi), zostały poinstruowane, aby w razie zgłoszenia przekazywać każdy sygnał pracownikom administracji.
Awarie związane z instalacjami
1. Jeśli awaria dotyczy instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych lub centralnego ogrzewania – mieszkańcy w każdym dniu tygodnia (również w soboty, niedziele i święta) mogą dzwonić na telefony alarmowe firm konserwatorskich, które umieszczone są na klatkach schodowych oraz dostępne w zakładce „Zgłoś awarię” na stronie internetowej Spółdzielni.
UWAGA! Przypominamy, że za odcinki instalacji wewnętrznych w mieszkaniach odpowiada właściciel lokalu. Natomiast za awarie odcinków instalacji w częściach wspólnych odpowiada Spółdzielnia. Granica odpowiedzialności wynika wprost z Regulaminu rozdziału obowiązków w zakresie napraw wewnątrz lokali. Konserwatorzy odpowiedzialni są więc za stan instalacji w częściach wspólnych, poza lokalami mieszkalnymi.